ฝังเข็ม

เป็นวิธีการรักษาโรคของชนชาติจีนมาแต่โบราณ เข็มที่ฝังลงจุดฝังเข็มจะช่วยกระตุ้นเส้นลมปราณหลักของร่างกาย เพื่อช่วยการไหลเวียนลมปราณ ปรับชี่เลือด และปรับประสิทธิภาพการทำงานร่างกาย ยับยั้งการเกิดโรค ข้อมูลทางคลินิกแสดงให้เห็นว่า การฝังเข็มมีผลรักษาได้หลายโรคอย่างมีนัยสำคัญ รวมทั้งปัญหาระบบทางเดินอาหาร ความปวดเรื้อรัง โรคระบบเส้นประสาท โรคภูมิแพ้ เป็นต้น

Acupuncture

Acupuncture is an ancient Chinese form of treatment that involves the simulation of acupuncture points connected to the pathways of internal energy flow (Qi). Acupuncture may correct imbalances and resolve the disruption of Qi, in order to cure diseases. Clinical trials have revealed that various conditions that benefit from acupuncture include: digestive system disorder, chronic pain, neurological problems, emotional problems, etc.

ครอบกระปุก

เป็นการใช้อุปกรณ์ ถ้วยพลาสติกหรือแก้ว โดยมาทำให้เกิดสุญญากาศภายใน แล้วใช้หลากหลายเทคนิคทั้งครอบดูด สะบัด เคลื่อน ครอบกระปุกคู่ฝังเข็ม มาบำบัดโรค ประโยชน์ของการครอบกระปุกที่สำคัญ ได้แก่ กระตุ้นระบบหมุนเวียนโลหิต ป้องกันการจับตัวของลิ่มเลือด กระตุ้นการไหลเวียนโลหิต ฟื้นฟูชี่ ขับสารพิษ บรรเทาอาการปวดเรื้อรังและปวดเฉียบพลัน ขจัดเชื้อโรค คลายกล้ามเนื้อ เสริมการระบายน้ำเหลือง

Cupping Therapy

Chinese cupping therapy is a process of suctioning or vacuuming sections of the body’s system for the purpose of drawing toxins, pain management, increasing blood flow, and promoting a healthier flow of Qi energy.

Information

ผลักยาจีนด้วยเครื่องกระตุ้นไฟฟ้า

เป็นใช้อุปกรณ์ไฟฟ้าที่ให้แรงสั่นสะเทือนผลักสมุนไพรจีนอันเป็นสูตรเฉพาะของเล่อคังคลินิกให้ซึมผ่านผิวหนังเข้าไปยังจุดที่มีปัญหาของโรค โดยอุปกรณ์ผลักยาและสมุนไพรที่ทำงานร่วมกัน สามารถช่วยกระตุ้นกล้ามเนื้อ กระตุ้นการไหลเวียนโลหิต บรรเทาอาการบวม อักเสบ ช่วยฟื้นฟูกล้ามเนื้อ เหมาะสำหรับผู้มีอาการปวดเฉพาะที่ หรือผู้มีปัญหาท้องผูก เป็นต้น

Herbal Electro-therapy

Pulsed conduction working together with Chinese herbal helps in capillaries expansion, Qi and blood circulation, promotes better vital energy flow and eases blood stasis. It provides obvious effects in improving microcirculation and related symptoms, such as indigestion, constipation, chronic and acute pain. Electronic pulse and heating elements also help Traditional Chinese Herbs to enter the nervous system and meridian points; arouse the body self-heal.

กวาซา

เป็นการใช้อุปกรณ์เช่น เขาสัตว์ แผ่นหยก มาขูดลากที่ผิวหนังตามตำแหน่งในศาสตร์แพทย์จีน เพื่อช่วยกระตุ้นการไหลเวียนโลหิตทั่วร่างกาย บรรเทาอาการกล้ามเนื้อแข็งตึง ช่วยขับพิษความชื้น ความเย็น ซึ่งเป็นสาเหตุของความปวดและอาการไม่สบายต่าง ๆ และช่วยให้ทราบประสิทธิภาพของอวัยวะภาย

Gua Sha

Scrape therapy can stimulate circulation to end stasis, warm the channels to relive pain, clear toxin in body, and stimulate one's immune system.

สมุนไพรจีน

อาศัยคุณสมบัติทางยาของสมุนไพรมารักษาจากรากฐานของโรค ปรับจากภายในช่วยฟื้นฟูชี่ พลัง สลายสิ่งอุดตัน ปรับสมดุลยิน-หยาง และฟื้นฟูการทำงานของอวัยวะต่าง ๆ

นอกจากความเชี่ยวชาญของบุคลากรทางการแพทย์แล้ว เล่อคังคลินิกได้ให้ความสำคัญกับเรื่อง ความสะอาดทั้งสถานที่ และเครื่องมือทางการแพทย์ เพื่อความปลอดภัยและประทับใจแก่ผู้เข้ารับบริการอย่างแท้จริง

Chinese Herbal Medicine

“Chinese herbal medicine” is a major aspect of traditional Chinese medicine, which focuses on restoring a balance of energy, body, and spirit to maintain health rather than treating a particular disease or medical condition. Lekang clinic is managed by Medical practitioner and President of Pharmacy manufacturer. Our experts and therapists are specialized in chronic diseases such as Diabetes, Epilepsy, Kidney related function disorder, gout and common aches, high blood pressure and Vascular diseases, asthma and infertility.